Pedagogiske virkemidler i LIS-kurs
Emneoversikt
-
Workshop
Velkommen til selve workshopen om pedagogiske virkemidler i LIS-utdanningen!
Dato | 06. september 21
Klokkeslett | 14:00 - 15:30
For å komme til opptakene av workshopen trykk på knappen under.
Læringsdesign
Når man skal utvikle et kurs må man ha en tanke om hvordan det skal struktureres for å oppnå den læringseffekten man er ute etter. I den prosessen kan det være nyttig å benytte seg av læringsdesign for å oppnå det man ønsker av kurset.
Under vil du finne en innføring i hvordan du kan benytte læringsdesign for å planlegge ditt kurs.
Pedagogikk
Det finnes mange pedagogiske teorier og metoder man kan ta i bruk i ulike læringssammenhenger.
Under finner du en innføring i ulike pedagogiske teorier og metoder man kan ta i bruk i læringssammenheng for å oppnå mer studentaktiv læring.
Verktøy
I kurs finnes det ulike tekniske verktøy man kan ta i bruk for å bedre kursvirksomhet.
Under finner du tips og bruksanvisninger i hvordan du kan benytte deg av ulike verktøy i læringssammenheng for å oppnå mer studentaktiv læring.
Mål
Målet med dette kurset er at alle som driver med en form for utdanning innen helsevesenet skal få en innføring i pedagogiske virkemidler man kan bruke for å gjøre undervisningen best mulig for deltakerne. Samtidig vil man få innføring i og tips om verktøy som kan brukes i læringsprosessen for å forenkle læringssesjonen og gjøre det mer studentaktivt.
Innhold
- Pedagogikk: teori og metoder
- Mentimeter
- Film i undervisning
- Powerpoint i undervisning
Evaluering
- Etter kurset vil du få et evalueringsskjema du kan fylle ut. Dette vil være anonymt og vi setter stor pris på at flest mulig tar seg tid til å svare på disse. Vi ønsker å utvikle dette kurset til å bli best mulig for våre deltakere
- på forhånd takk!
Du kan finne evalueringen ved å trykke på knappen under:
- Videoforelesning.no - ressursside for å lage videoforelesning
- Studentaktiv læring
- Result | UDig - digital kompetanse i høyere utdanning
Linn Eidem
Pedagogisk rådgiver ved Helsekompetanse.
Nathalie Blomstereng
Pedagogisk rådgiver ved RegUt HN.
Susanne Ingebrigtsen
Overlege ved avdeling for Akutt Nevrologi UNN.
Øystein Grimstad
Overlege ved seksjon for hudsykdommer ved UNN og førsteamanuensis ved UiT.